Periodisme ciutadà des de l’empresa pública

A finals de juliol, va sortir al blog Janquim una entrevista que en Joan Carreras em va fer sobre el periodisme ciutadà i la participació al mitjans digitals.

Feia unes setmanes que m'havia enviat les preguntes per correu electrònic... i no acabava de respondre-li. Eren d'aquelles que te les has de pensar i a les quals dediques una estona abans d'obrir boca. Primer perquè tenien relació directe amb el mitjà que treballo actualment, el 3cat24, pàgina web de notícies de TV3 i Catalunya Ràdio, depenent de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). I, segon, perquè en aquest terreny tan tou que és això del periodisme a la Xarxa tot s'hi val,  però no.

Ara que em torno a llegir l'entrevista des de la distància del temps... veig que no em va quedar tan teòrica com pensava al principi. També destaco la meva tasca diària i el contacte directe que mantinc amb els lectors/es del 3cat24, al meu parer tot un privilegi.

En aquesta conversa amb en Janquim també deixo caure aspiracions futures sobre tot el que es pot arribar a fer encara amb la participació dels lectors als mitjans digitals, per tal d'aconseguir més sinergies amb la redacció, que es quan veritablement les notícies s'enriqueixen.